torsdag 27. mars 2008



FILMANMELDELSE AV "MANNEN SOM ELSKET YNGVE" :
Filmen «Mannen som elsket Yngve» 2008, er basert på romanen med samme tittel av Tore Renberg.
Filmen er produsert av Motlys, med regissør Stian Kristiansen.


«Mannen som elsket Yngve» handler om Jarle, en 17 år gamel gutt i Stavanger. Året er 1989 og som ikke for alle andre er musikken Punk.
Det er ikke lett eller greit å gå på videregående for Jarle, før han plutselig finner seg helt til rette. Han får alt: dame, kompiser, tilogmed så blir han vokalist i sitt eget band, Mattias Rust Band.
Alt er problemfritt og det går bare en vei, inntil Yngve begynner i klassen og Jarles liv blir snudd opp ned.
Uten å helt være klar over hvorfor vil han bare tilbringe tid med Yngve. Noe som fører til å krasje med hverdagen og livet hans. Jarle må bestemme seg iver hvem han vil være, hva han vil og hvem som er viktigst Selvsagt kan det ikke gå uten svik eller problemer.


Jeg tror filmen er laget spesielt for et ungt publikum. Særlig på vår alder og oppover.

Jeg likte filmen godt og syntes den var veldig morsom på en litt komisk måte. Jeg likte den særlig for den var ikke noe vanskelig å følge med i, man forsto godt hva den handlet om og den var underholdene å se på. Den var også til tider spennende selv om at jeg hele tiden hadde en anelse om hva som ville skje.


Jeg vil anbefale alle å se den:)

Ingen kommentarer: